شرکت خدمات بار هوایی خط سبز جهان، ارائه‌دهنده خدمات حمل و نقل بین المللی هوایی با بیش از یک دهه خدمت به بازرگانان و تجار ایرانی است که با هدف تسهیل و بهینه‌سازی فرایند حمل‌ونقل بار به‌صورت هوایی تأسیس شده است. کارشناس‌های فروش و عملیات این مجموعه دانش‌آموخته دوره‌های یاتا (IATA) و فیاتا (FIATA) می‌باشند، از این رو در کنار دانش عملیاتی، مشاوره دقیق و درستی به شما ارائه می‌دهند.

1.

حمل‌ونقل سریع

خط سبز جهان با شبکه‌ گسترده‌ای از خطوط هوایی، بار شما را در کم‌ترین زمان ممکن به مقصد می‌رساند.

2.

ایمنی بالا

خط سبز جهان با رعایت استانداردهای ایمنی و نیز تجهیزات پیشرفته، امنیت بار شما را تضمین می‌کند.

3.

پشتیبانی 24 ساعته

خط سبز جهان در هر ساعت از شبانه‌روز، پاسخگوی سؤالات درباره محمولات در حال حمل شما است.

4.

خدمات سفارشی

خط سبز جهان باتوجه به نیازهای مشتریان خدمات متنوعی از جمله بسته‌بندی، بیمه بار و... ارائه می‌دهد.

استعلام نرخ کرایه حمل

کرایه حمل و هزینه کلی خدمات حمل‌ونقل بین‌المللی به ماهیت کالا، وزن، حجم، ارزش آن و ترم حمل بستگی دارد. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود با کلیک بر روی دکمه استعلام نرخ حمل، مشخصات کالای خود را تعیین کرده تا تیم کارشناسی خط سبز جهان پس از بررسی در اسرع وقت با شما تماس گیرند.

جهت دسترسی سریع به مطالب خدمات حمل‌ونقل بین‌المللی هوایی به پادکست آن گوش دهید.

حمل‌ونقل هوایی چیست؟

شرکت خط سبز جهان در تهران با سابقه‌ای درخشان همواره به‌دنبال ارائه خدماتی متمایز در زمینه خدمات حمل‌ و نقل بین‌ المللی هوایی به مشتریان خود است. اما قبل از هر چیز باید کمی درباره نحوه حمل و نقل هوایی کالا بدانید. حمل‌ونقل هوایی عبارت است از انتقال و حمل یک کالا توسط حامل هوایی که می‌تواند با هواپیمای مسافری و هواپیمای مخصوص حمل بار انجام شود.  این خدمت از خدمات حمل‌ونقل بین‌المللی نقش مهمی در زنجیره تأمین جهانی ایفا می‌کند و برای کسب‌وکارها امکان حرکت سریع و کارآمد کالاها را در فواصل طولانی فراهم می‌کند. به این ترتیب تحویل به‌موقع و دسترسی به بازارهای جهانی را تضمین می‌شود.

همچنین به‌خاطر داشته باشید که حمل و نقل بین المللی بار هوایی یک جزء حیاتی از تجارت بین‌المللی است و از نظر ارزش بیش از 35٪ از تجارت جهانی را تشکیل می‌دهد.

خدمات حمل و نقل بین المللی هوایی خط سبز جهان

انواع حمل و نقل هوایی

حمل‌ونقل هوایی به 2 روش کارگو و پستی انجام می‌شود. هر یک از این روش‌ها ویژگی‌ها و مزایای خاص خود را دارد و بر اساس نیازهای تجاری و شخصی انتخاب می‌شود. انتخاب بین این دو روش به حجم بار، سرعت موردنیاز و نوع محموله بستگی دارد.

1.

حمل‌ونقل هوایی کارگو (Cargo):

این نوع روش حمل به حملی اطلاق می‌گردد که بارفرابر یا آژانس صادرکننده بارنامه هوایی اقدام به صدور یک بارنامه مستر MAWB و هاوس HAWB نموده که گیرنده و فرستنده آن تنها یک شخصی حقیقی یا حقوقی مشخص می‌باشد و محموله شخص یا اشخاص دیگری (چه فروشنده و چه گیرنده) طی این بارنامه حمل نگردیده و به‌طور کلی بارنامه تجمیعی نمی‌باشد. هر چند برای صدور بارنامه‌های تجمیعی نیز می‌بایست بارنامه MAWB صادر گردد ولی در فرودگاه مقصد بارفرابر می‌تواند اقدام به تفکیک بارنامه مستر MAWB به چندین بارنامه هاوس HAWB نماید.

2.

حمل‌ونقل هوایی پستی (Post):

این روش مخصوص ارسال بسته‌های شخصی و کوچک است. در این روش شرکت کوریر یا پست طرف قرارداد در مبدأ اقدام به صدور یک بارنامه MAWB می‌نماید و با جمع‌آوری چندین بسته از چند فرستنده مختلف اقدام به ارسال آن‌ها به مقصد می‌نماید. پس از رسیدن بسته به مقصد، شرکت کوریر طبق مانیفست شرکت پست مبدأ اقدام به تفکیک یا ترخیص (بنا به درخواست گیرنده) می‌کند و مرسولات و اسناد را درب شرکت یا منزل گیرنده کالا تحویل می‌دهد. در این روش چون چندین محموله طی یک بارنامه ارسال گردیده، هزینه حمل پایین‌تری دارد.

خدمات ارسال بار هوایی در شرکت خط سبز جهان

به  طور کلی در زمینه حمل و نقل هوایی کالا خط سبز جهان به‌عنوان یک فورواردر وظیفه هماهنگی بین فرایندهای مختلف در حمل محمولات شما را بر عهده دارد. شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی wgl با تکیه بر توانایی‌های فنی و همکاری با آژانس‌ها و پیمانکاران معتبر وجه خدمات بی‌نقصی را برای شما شرکای تجاری محترم فراهم آورده است. از طرف دیگر با رهگیری و پیگیری لحظه‌به‌لحظه فرایند حمل محمولات از پیک‌آپ تا ترخیص در کنار شما ایستاده است.

بروز مشکل و خطای انسانی در هر فرایند کاری متصور و محتمل است. ولی وجه تمایز این مجموعه پاسخگویی بی‌چون‌وچرا، درک و شناخت مشکل به‌وجود آمده و به‌کارگیری حداکثر توان جهت برطرف نمودن مشکلات احتمالی در فرایند حمل و نقل هوایی بار شما است.

خدمات حمل و نقل بین المللی هوایی در شرکت خط سبز جهان شامل موارد ذیل بوده که همه این خدمات با استانداردهای جهانی و مطابق با نیاز شما ارائه می‌گردد:

حمل و نقل هوایی کارگو

حمل‌ونقل هوایی کارگو

حمل پستی

حمل پستی مرسولات و محمولات غیرتجاری و نمونه‌های تجاری

ترخیص مرسولات پستی بر روی ریل

ترخیص مرسولات پستی بر روی ریل در گمرک فرودگاه امام خمینی

ارائه خدمات قبض تفکیکی در فرودگاه امام خمینی

ارائه خدمات قبض تفکیکی در فرودگاه امام خمینی

ارائه خدمات کارگو پرواز چارتر باری و انواع فریترها

ارائه خدمات پرواز چارتر باری و انواع فریترها

ترخیص محمولات تجاری

ترخیص محمولات تجاری در گمرگ فرودگاه امام خمینی

کانسول کردن محموله در مبدأ

کانسول کردن محموله در مبدأ

حمل لوازم شخصی و اسباب منزل با خدمات حمل و نقل بین المللی هوایی

حمل هوایی لوازم شخصی و اسباب منزل

حمل تخصصی محمولات

حمل تخصصی محمولات مربوط به Aviation و AOG

ارائه خدمات گمرکی در شرکت خط سبز جهان

بدون تردید یکی از شاخص ترین مزایای حمل بار هوایی سرعت رسیدن محموله به مقصد است حال آنکه گاهی فرایند اخذ اسناد و  ترخیص کالا در فرودگاه امام خمینی بسیار زمان‌بر شده و به نوعی عملا این مزیت رقابتی حمل بار هوایی را بی‌تاثیر می گذارد.

شرکت خط سبز جهان این‌که شما در هر لحظه به‌صورت بر‌خط از وضعیت محموله خود مطلع باشید را با افتخار مزیت استفاده از خدمات خود می‌داند. این شرکت جهت تسریع در فرایند صدور اسناد و ترخیص کالا، خدماتی مانند اخذ قبض فوری در فرودگاه امام و انجام عملیات تفکیکی و… را برای شما عزیزان فراهم آورده و شما می‌توانید با استفاده خدمات ذیل تجربه بسیار بهتری را جهت ترخیص محمولات خود از گمرک فرودگاه امام خمینی تهران تجربه نمائید. 

  • اخذ قبض انبار فوری در گمرک فرودگاه امام خمینی
  • تفکیک قبض انبار و محموله در انبار گمرک فرودگاه امام خمینی
  • حمل یکسره محمولات دارای مجوز از گمرک فرودگاه امام خمینی
  • ترخیص کالاهای پستی و نمونه‌های تجاری از طریق سیستم پست سریع کالا یا کوریر
  • ترخیص محمولات تجاری از گمرک فرودگاه امام خمینی
  • خدمات انبارداری، بسته‌بندی، بارگیری در فرودگاه امام خمینی

مجوزهای تجاری خط سبز جهان کدام است؟

شرکت خدمات حمل و نقل هوایی خط سبز جهان دارای مجوزهای تجاری مختلفی است. این مجوزها و دوره‌های آموزشی به شرکت کمک می‌کند تا با رعایت قوانین و استانداردهای بین‌المللی به ارائه خدمات حمل‌ونقل هوایی ایمن و مؤثر بپردازد.

1.

مجوز فعالیت از سازمان هواپیمایی کشوری

این مجوز به شرکت اجازه می‌دهد تا در زمینه حمل‌ونقل هوایی فعالیت کند و نظارت لازم بر عملیات آن انجام گیرد.

2.

نمایندگی رسمی شرکت هواپیمایی ماهان

 این نمایندگی به خط سبز جهان این امکان را می‌دهد که خدمات و محصولات شرکت ماهان را ارائه دهد و از امکانات و شبکه‌های این شرکت بهره‌برداری کند.

3.

گواهینامه‌های آموزشی

 اعضای اصلی هیئت مدیره از جمله مدیر فنی، مدیرعامل و... دوره‌های آموزشی مختلف مانند دوره‌های ایران ایر و یاتا را گذرانده‌اند.

معرفی مبدأ و مقصد در حمل و نقل هوایی بار

پوشش گسترده جغرافیایی یکی از مزایای استفاده از خدمات حمل و نقل بین المللی بار هوایی به‌شمار می‌رود که شامل محمولات ارسالی از / به ایران نیز می‌شود. در ایران خدمات ارسال بار هوایی از طریق پایانه‌های موجود در فرودگاه امام خمینی صورت می‌پذیرد. در ادامه به معرفی مبادی و مقاصدی که خط سبز جهان این سرویس را از / به آنجا ارائه می‌دهد، اشاره شده است.

حمل بار از امارات

امارت متحده عربی (فرودگاه شهر دبی و شارجه)

حمل بار از آلمان

آلمان (فرانکفورت، هامبورگ و دوسلدورف)

حمل بار از فرانسه

فرانسه (شارل دوگل)

حمل بار از سوئد

سوئد (آرلاندا استکهلم)

حمل بار از ژاپن

ژاپن (ناریتا توکیو)

حمل بار از ترکیه

ترکیه (آتاتورک استانبول)

حمل بار از چین

چین (فرودگاه‌های گوانگجو، شنزن، شانگهای، هنگ‌کنگ و پکن)

حمل بار از ایتالیا

ایتالیا (میلان و رم)

حمل بار از اسپانیا

اسپانیا (ال پرات بارسلونا و براکاس مادرید)

حمل بار از هلند

هلند (شیپل آمستردام)

ارسال بار دریایی از/ به تایوان

تایوان (تائویان)

حمل بار از آمریکا

ایالات متحده آمریکا (جان اف کندی نیویورک، اورلاندو، شیکاگو، لس‌آنجلس، تگزاس و…)

حمل بار از کره جنوبی

کره (اینچئون)

حمل بار از انگلیس

انگلستان (هیترو، منچستر و اورلی)

حمل بار از چک

چک (وکلاو هاول پراگ)

حمل بار از دانمارک

دانمارک (کستروپ کپنهاگن)

حمل بار از ویتنام

ویتنام (هو چی مینه)

حمل بار از کانادا

کانادا (تورنتو، ونکوور، مونترآل، هالیفکس و…)

زمان ارسال بار در روش هوایی چقدر است؟

یکی از سؤالات پر‌تکرار در حوزه خدمات ارسال بار هوایی مدت زمان حمل است. چیزی که قبل از هر موضوعی لازم به ذکر است دانستن مدت زمان پرواز و مدت زمان حمل هوایی محموله است. مثلاً مدت زمان پرواز هوایی بار با ایرلاین‌‌های پرواز مستقیم (پرواز‌هایی که کانشن ندارد) مثل ایران‌ایر و ماهان، پروازهای چین به ایران با ایرلاین‌هایی چینی، پروازهای امارات به ایران با پروازهای اماراتی معمولاً ۲۴ ساعت است. با پروازهای کانکشن‌دار متناسب با کیفیت هندلینگ و برنامه پروازی مدت زمان پرواز  ۴۸ الی ۷۲ ساعت است. حال در این بین اگر لگ دوم پرواز به دلایل متعدد امکان حمل محموله شما را نداشته باشد این مدت زمان اصلاً قابل پیش‌بینی نیست. حتی ممکن است تا 1 الی 3 هفته نیز طول بکشد (البته که این موارد نادر و در محمولات اورسایز، حجیم و کالای خاص میسر است).

همچنین در مدت زمان حمل و نقل هوایی بار می‌بایست مدت زمان امور گمرکی مبدأ، پیکاپ، هماهنگی نماینده حمل با فروشنده، تعطیلات آخر هفته و تعطیلات احتمالی در کشور مبدأ را نیز در نظر گرفت که این زمان بین 1 الی 2 هفته در صورت وضعیت نرمال قابل تغییر است.

هنگامی‌که کالا به مقصد می‌رسد نیز مدت زمان ۲۴ الی ۷۲ ساعت متناسب با شرایط زمانی و محموله در مقصد نیز، زمان بابت صدور ترخیصیه و قبض انبار لازم است.

خدمات حمل و نقل بین المللی هوایی در شرکت حمل و نقل هوایی خط سبز جهان

حمل و نقل هوایی بار چه خوبی هایی دارد؟

حمل و نقل هوایی کالا مانند دیگر اقسام حمل‌ونقل بین‌المللی دارای مزایای بی‌شماری است که در ادامه به برخی از شاخص‌‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

سرعت حمل و نقل هوایی بار

سرعت

مهم‌ترین مزیت رقابتی حمل و نقل بین المللی بار هوایی سرعت است. گاهی در تجارت بین‌الملل چاره‌ای جز سریع رساندن محمولات به مقصد وجود ندارد که از این بابت حمل و نقل هوایی بار بی‌رقیب و فوق‌العاده است. زیرا زمان جابجایی کالا با هواپیما در بیش‌ترین حالت از 24 الی 48 ساعت تجاوز نمی‌کند.

سرعت حمل و نقل هوایی بار

پوشش سراسری و گسترده

هر چند خدمات ارسال بار هوایی نمی‌تواند مانند حمل‌ونقل جاده‌ای پوشش مویرگی را برای حمل محمولات مهیا نماید. ولی بسیار جلوتر از حمل‌ونقل دریایی و حمل‌ونقل ریلی می‌تواند با ایجاد یک پوشش جهانی تقریباً به هر نقطه از جهان که فرودگاهی در نزدیکی آن ساخته شده خدمات ارائه نماید.

سرعت حمل و نقل هوایی بار

ایمنی بیش‌تر

ایمن‌ترین روش حمل انواع کالا در بین انواع روش‌های حمل، حمل به‌صورت هوایی است. به همین دلیل حمل و نقل بین المللی بار هوایی روش مورد اعتماد برای کالاهای گران‌بهاء و ارزشمند، کالاهای دارای حساسیت بالا و کالاهای فاسدشدنی مانند موادغذایی، دارو و گل به‌شمار می‌رود.

مشتریان حمل و نقل هوایی کالا کدام است؟

مشتریان حمل و نقل هوایی کالا بازرگانانی‌اند که غالباً کالاهایی با وزن و ابعاد کم ولی ارزش بالایی حمل می‌کنند. یا به هر نحو نیاز دارند که کالا بنا به شرایط زمانی در کوتاه‌ترین زمان ممکن در مقصد باشد. به‌صورت کلی تجارت‌هایی که نیاز به تأمین فوری کالا در آن‌ها مطرح است از مشتریان حمل هوایی هستند. برای مثال شرکت‌های تهیه دارو، قطعات صنعتی و قطعات مربوط به حامل‌های انرژی و هواپیماها، شرکت‌های فعال در تجارت الکترونیک و بازارهای اینترنتی مانند آمازون Amazoon و Ebay که در کلاس جهانی خدمات ارائه می‌دهند و یا شرکت‌های فعال در حوزه پخش مویرگی گاهاً چاره‌ای جز استفاده از حمل و نقل هوایی بار ندارند.

در ایران هم شرکت‌های تولیدی و بازرگانی بر اساس ماهیت اجناس خود کم‌وبیش از حمل و نقل هوایی بار جهت سرعت‌بخشی به تجارت خود استفاده می‌کنند.

هر کسی می‌تواند مشتری سرویس و خدمات حمل و نقل بین المللی هوایی سریع و البته گران باشد. اگر بخواهیم تعداد واردکنندگان یک به یک اصناف را بررسی کنیم تعدادشان بسیار است. عده‌ای از این واردکنندگان، محصولات زیر را وارد می‌کنند:

واردات موبایل، قطعات موبایل، لپ‌تاپ، قطعات کامپیوتری و لوازم مرتبط با آن

تجارت موبایل، قطعات موبایل، لپ‌تاپ، قطعات کامپیوتری و لوازم مرتبط با آن

واردات کالاهای فاسدشدنی مانند غذا و دارو

واردات کالاهای فاسدشدنی مانند غذا و دارو

واردات فلش مموری، هاردهای اکسترنال و پاوربانک‌ها

واردات فلش مموری، هاردهای اکسترنال و پاوربانک‌ها

تجارت قطعات خودرو لوکس طبق سفارش مشتری

واردات تجهیزات پتروشیمی

صادرات و واردات تجهیزات پتروشیمی

واردات قطعات الکترونیکی به صورت کارگو

واردات قطعات الکترونیکی

هزینه خدمات حمل با هواپیما

هزینه خدمات حمل و نقل بین المللی هوایی مبلغ مشخصی نیست. بنای محاسبه هزینه حمل هوایی به خیلی از پارامتر‌های متغیر بستگی دارد. از این پارامترها می‌توان به مبدأ و مقصد حمل، ترم قرارداد فروش، ماهیت محموله، وزن محموله و ابعاد آن اشاره کرد.

آیا در این مسیر هواپیمای پهن‌پیکر و فریتر فعالیت می‌کند یا فقط هواپیماهای نروبادی مسافری فعال است؟ میزان ترافیک پروازی از این مبدأ و مقصد به چه صورت است؟ آیا باتوجه به نیاز واردکنندگان و صادرکنندگان، سرویس حمل کنسول و کوریری در این مسیر وجود دارد؟ هرگاه بتوانیم به نیمی از این سؤالات پاسخ دهیم، درباره کرایه حمل و نقل بین المللی بار هوایی نیز نظر درست و مثبتی خواهیم داشت.

مدارک لازم برای حمل هوایی بار

برای حمل و نقل بین المللی بار هوایی به‌صورت کارگو که توضیح آن صدور یک بارنامه هوایی سینگل MAWB مختص به شرکت شما است مدارک زیر لازم است:

  • اینویس
  • پکینگ لیست
  • گواهی صادراتی (اکسپورت لایسنس یا EX1)

حمل هوایی با شرکت خط سبز جهان

خط سبز جهان هم مثل تمامی همکاران و فعالان زحمتکش حوزه حمل‌ونقل به‌خصوص حمل و نقل هوایی کالا، به تمامی مقاصد دنیا و از تمامی شهرهای دنیا به ایران بار حمل می‌کند. همچنین شرکت خط سبز جهان در زمینه حمل‌ونقل دریایی و حمل‌ونقل زمینی نیز فعال است. اصول کار در تمامی فعالان این حوزه یکسان است ولی می‌توان wgl را در مواردی همچون قیمت رقابتی، سرویس شبانه‌روزی حمل‌ونقل هوایی در تمامی روزهای هفته، و بهره‌مندی از دفاتر و نمایندگان معتبر در سراسر دنیا کمی متمایزتر نمود.

پروسه حمل کالا از مبدأ تا مقصد هماهنگی بالغ بر هزاران نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم را می‌طلبد و خطاهای انسانی جزئی از سیستم جدائی‌ناپذیر این چرخه است. اما می‌توان با اتوماسیون‌های اداری و لجستیکی در حمل‌ونقل هوایی این خطا‌ها را کاهش داد و یک سرویس کم‌نقص به واردکنندگان و صادرکنندگان ارائه داد.

در حمل و نقل بین المللی بار هوایی ترم حمل کالای شما هر چه که باشد برای خط سبز جهان تفاوتی ندارد. ما کالای شما را به صورت FOB ،FCA و EXW از تمام نقاط جهان به‌صورت هوایی به مقصد موردنظرتان می‌رسانیم. خدمات حمل و نقل بین المللی هوایی همواره یکی از حیاتی‌ترین نوع حمل کالا در جهان می‌باشد. از این روی که حمل کالاهای فاسدشدنی، کالاهای AOG، کالاهای دارویی که باید در سریع‌ترین زمان ممکن حمل شود توسط سرویس حمل و نقل هوایی بار انجام می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *