خدمات حمل و نقل بار سنگین و حجیم از دسته خدماتی است که در خط سبز جهان ارائه می‌شود. تیم کارشناسان خط سبز جهان متشکل از دانش‌آموختگان دوره‌های بین‌المللی حمل اعم از ایرو، فیتا و یاتا است. هر چند بر این باوریم که قدرت مواجه این مجموعه با شرایط و سناریوهای مختلف هر محموله توانسته مسبب رضایت شما مشتریان گرانقدر شود. بعد از فاکتور دانش و تجربه، بزرگ‌ترین دستاورد این شرکت بالا بودن سطح تعامل آن با مشتریان است که وجه تمایز آن با سایر مجموعه‌های بزرگ در صنعت حمل‌ونقل بین‌المللی ایران است. خط سبز جهان با سابقه‌ یک دهه فعالیت مستمر بر این باور است که قبل از ارائه هر‌ گونه خدمات می‌بایست مشاوره‌ای مناسب به فراخور نیاز مشتری و شرایط کارفرما ارائه دهد.

1.

پشتیبانی 24 ساعته

خط سبز جهان در هر ساعت از شبانه‌روز، پاسخگوی سؤالات درباره محمولات در حال حمل شما است.

2.

ایمنی بالا

خط سبز جهان با رعایت استانداردهای ایمنی و نیز تجهیزات پیشرفته، امنیت بار شما را تضمین می‌کند.

3.

خدمات سفارشی

خط سبز جهان باتوجه به نیازهای مشتریان خدمات متنوعی از جمله بسته‌بندی، بیمه‌ بار و... ارائه می‌دهد.

4.

مدیریت مجوزها و قوانین

خط سبز جهان تمام جوانب قانونی و مجوزهای لازم را برای حمل بارهای سنگین شما فراهم می‌کند.

استعلام نرخ کرایه حمل

کرایه حمل و هزینه کلی خدمات حمل‌ و نقل بار سنگین و حجیم به ماهیت کالا، وزن، حجم، ارزش آن و ترم حمل بستگی دارد. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود با کلیک بر روی دکمه استعلام نرخ حمل، مشخصات کالای خود را تعیین کرده تا تیم کارشناسی خط سبز جهان پس از بررسی در اسرع وقت با شما تماس گیرد.

جهت دسترسی سریع به مطالب حمل بار ترافیکی می‌توانید به پادکست آن گوش دهید.

پروژه‌های انجام شده توسط شرکت حمل و نقل بین المللی خط سبز جهان

بار ترافیکی چیست؟

حمل بار ترافیکی یا اورسایز به حمل محموله‌ای اطلاق می‌گردد که یکی از فاکتور‌های وزن یا ابعاد آن بیش از شرایط نرمال بیان شده برای حمل کالای عادی یا به اصطلاح جنرال باشد. در این شرایط حمل محموله نیازمند تجهیزات مخصوصی است و می‌بایست بسیاری از ملاحظات قبل و بعد از حمل این محمولات رعایت گردد. همچنین حمل کردن این محمولات نیازمند هماهنگی و اخذ مجوز از مقامات مسئول در هر کشور است.

ویژگی‌های محموله‌های ترافیکی

اگر به‌صورت ساده بخواهیم تفاوت محمولات نرمال و عادی با محمولات سنگین را بررسی کنیم، اول باید بدانیم محموله عادی به چه محموله‌ای اطلاق می‌گردد. در حمل بار زمینی یک کفی نرمال دارای ابعادی به طول 13.6 متر، عرض 2.45 متر و ارتفاع 2.70 متر است. حال به هر محموله‌ای که خارج از این ابعاد باشد، محموله ترافیکی حجیم گفته می‌شود.

از طرفی یک کفی نرمال ترک یا ایرانی ماکزیمم می‌تواند ۲۵ تن بارگیری کند و اگر ما یک یونیت بالای 25 تن یا مجموعه‌ای از اقلامی بالای 25 تن داشته باشیم، محموله ما یک محموله ترافیکی سنگین شناخته خواهد شد. واضح است که برای هر محموله‌ای خارج از این چارچوب ما نیاز به مجوز حمل بار ترافیکی داریم.

1.

ابعاد استاندارد کفی

  • طول: ۱۳6۰۰ میلی‌متر / طول مفید: ۱۳۵۰۰ میلیمتر
  • عرض: ۲4۵۰ میلی‌متر  / عرض مفید:۲۳۰۰ میلی‌متر
  • ارتفاع: ۲۰7۰ میلی‌متر
2.

وزن استاندارد کفی

۲۴ تا ۲۷ تن

ویژگی‌های حمل‌کننده بارهای ترافیکی

بارهای ترافیکی سنگین و فوق‌سنگین عموماً با دو نوع حمل‌کننده باربری می‌شوند.

مشخصات کمرشکن ماکزیمم ظرفیت بارگیری طول کفی قسمت بار عرض کفی قسمت بار
بوژی متغیر طبق نیاز پروژه متغیر طبق نیاز پروژه متغیر طبق نیاز پروژه
11 محور 55 تن 11 متر 3 متر
7 محور 38 تن 11 متر 3 متر
4 محور 17 تن 15 متر 3.5 متر
2 محور 24 تن 9 متر 2.6 متر

تریلی حمل بار ترافیکی به دو نوع بوژی و کمرشکن تقسیم می‌شود. تفاوت بوژی و کمرشکن‌ها در این موضوع است که بوژی‌ها بار‌های به مراتب سنگین‌تر و حجیم‌تری را به نسبت کمرشکن‌ها حمل می‌کنند که در جدول بالا ذکر گردیده است. ظرفیت کمرشکن‌ها معمولاً تا 36 تن است ولی بوژی‌ها 95 تن امکان بارگیری و حمل محمولات را دارند.

انواع کفی تریلی در حمل محموله فوق سنگین

تریلی حمل بار ترافیکی به چند دسته تقسیم می‌شود که از نظر پهنا، ارتفاع و تعداد چرخ با یکدیگر متفاوت است:

تریلی‌‌های کمرشکن نیز خود به چند نوع تقسیم می‌شود که عبارت است از کمرشکن دو محور، سه محور، چهارمحور، هفت محور و یازده محور که هر کدام باتوجه به وزن محموله انتخاب می‌شود.

قوانین حمل بار ترافیکی

خدمات حمل و نقل بار سنگین و حجیم مستلزم صدور پروانه یا مجوز (پرمیشن، permission) است. برای صدور این مجوز، شرایط جاده‌ای مسیری که طی می‌شود بررسی شده و نکات ایمنی تماماً لحاظ می‌شود. برای صدور این مجوز طول، عرض، ارتفاع و وزن بار سنجیده می‌شود و اگر مقادیر ذکر شده بیش از حد استاندارد تعیین شده برای بار ترافیکی باشد، مجوز صادر نمی‌شود.

علاوه بر موارد ذکر شده که مرتبط با صدور پروانه حمل بار ترافیکی می‌باشد مواردی نیز وجود دارد که باید توسط حمل‌کننده بار رعایت شود. برای مثال در حمل بار سنگین با بوژی رعایت سرعت مجاز برای تریلی حمل بار ترافیکی از اهمیت بالایی برخوردار است. لازم‌ به‌ ذکر است که سرعت مجاز برای تریلی‌هایی با ابعاد و نوع متفاوت متغیر است. همچنین سرعت موردنظر بستگی به وزن محموله نیز دارد.

طبق ماده 4 از قوانین حمل بار ترافیکی، جاده از نظر ایمنی کاملاً بررسی شده و باید ایمنی آن توسط اداره ترافیک و ایمنی راه تأیید شود. علاوه‌براین سلامت خودرو حمل‌کننده کاملاً بررسی می‌شود.

طبق ماده 5 قوانین حمل بار سنگین و فوق‌سنگین، خودروی حمل‌کننده باید پس از طلوع آفتاب سفر خود را آغاز کرده و قبل از غروب آفتاب آن را متوقف کند.

خدمات حمل بار سنگین و حجیم

اسکورت بارهای ترافیکی

در حمل محموله‌های ترافیکی به‌دلیل سنگین و حجیم بودن بار و پایین بودن سرعت حرکت تریلی، شرکت حمل‌ونقل برای کنترل شرایط ماشین‌های اسکورت همراه تریلی اعزام می‌کند. چرا که گاهی حجم بار آنچنان زیاد است که احتمالاً بخش بیش‌تری از عرض جاده را به خود اختصاص می‌دهد. به همین دلیل ماشین‌های اسکورت برای کنترل تردد در جاده محموله را همراهی می‌کنند. البته باید ذکر شود که اگر محموله بیش‌از اندازه از کفی بیرون زده باشد به گونه‌ای که کل عرض جاده را به خود اختصاص دهد، اجازه حمل صادر نمی‌شود.

برخی هماهنگی‌های دیگر نیز بر عهده اسکورت‌ها می‌باشد. برای مثال ممکن است لازم باشد تریلی از مسیرهای به‌خصوصی عبور کند که با پل‌های عابر یا کابل‌های برق برخورد نکند. یا حتی احتمال دارد لازم باشد پل‌ها موقتاً برای عبور تریلی بلند شوند. این موراد از جمله مواردی است که هماهنگی آن‌ها باید توسط اسکورت‌ها انجام شود.

دستو‌العمل حمل بارهای ترافیکی

مراحل و دستورالعمل خدمات حمل و نقل بار سنگین و حجیم به شرح زیر می‌باشد:

در کل حمل بار ترافیکی و حجیم نیازمند دقت بسیار زیاد است و سطح تعامل بارفرابر باید هم با کوریر و هم با فروشنده و خریدار بسیار بالا بوده و تجربه حل اختلافات احتمالی و مشکلات غیر قابل پیش‌بینی را داشته باشد.

خط سبز جهان چه خدماتی را در زمینه حمل بار ترافیکی ارائه می دهد؟

قابل توجه است که حمل محموله‌های اورسایز توسط خط سبز جهان به دو صورت دریایی و زمینی صورت می‌گیرد. مطالب ذکر شده در این قسمت صرفا مربوط به حمل کالاهای ترافیکی و حجیم با تراک و به صورت زمینی می‌باشند. لازم به ذکر است که این مجموعه پیشنهادات خود در رابطه با روش حمل را با توجه به بودجه، محدودیت زمانی، سود و زیان شما بیان می‌کند.

حمل محموله‌های ترافیکی رعایت ایمنی بالایی می‌طلبد. این مجموعه با رعایت تمام قوانین مربوط به ایمنی کالای شما را در سلامت کامل به مقصد می‌رساند. در رابطه با حمل کالای ترافیکی از طریق شماره تماس درج شده در بالای صفحه می‌توانید با کارشناسان خط سبز جهان در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *