شرکت حمل و نقل بین المللی خط سبز جهان به پشتوانه‌ی مدیرانی که بیش از ۲۰ سال سابقه در زمینه‌ی حمل بار هوایی از چین به ایران دارند، یکی از شرکت‌های پیشگام در ارائه‌ خدمات حمل بار هوایی از چین است. دیدگاه ما همواره بر اعتماد و رضایت مشتریان استوار بوده و بر این باوریم می‌بایست قبل از ارائه‌ خدمات حمل بار هوایی چین مشاوره‌ درستی به مشتریان دهیم.

ما به‌واسطه‌ حضور چندین ساله در مارکت کشور چین و تجربیاتی که در کنار شما عزیزان به‌دست آورده‌ایم، توانسته‌ایم علاوه‌بر مشاوره‌ پیش از حمل، از مشکلات احتمالی در حین حمل نیز جلوگیری کرده و رضایت شما عزیزان را کسب کنیم.

در حال حاضر شرکت خط سبز جهان با تمامی فرودگاه‌های کشور چین و نیز تمامی ایرلاین‌هایی که توانایی ارسال بار هوایی به ایران را دارند همکاری می‌کند. شرکت WGL قادر است کوچک‌ترین مرسولات پستی تا بزرگ‌ترین محمولاتی را که به چارتر هواپیما نیاز دارند را حمل کند.

لازم به‌ذکر است که خط سبز جهان، نماینده‌ رسمی شرکت ماهان و جزء آژانس‌های پرتعدد صادرکننده بارنامه در کشور است که نشان‌دهنده‌ رضایت مشتریان و نحوه‌ ارائه‌ خدمات ما به مشتریان گرانقدرمان است.

جهت استعلام قیمت حمل بار هوایی چین کافی است با ما در تماس باشید یا با پر کردن فرم استعلام کرایه حمل کارشناسان فروش ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

حمل بار از چین با شرکت حمل و نقل بین المللی خط سبز جهان

در این مطلب سعی کرده‌ایم علاوه‌بر معرفی خدمات حمل بار هوایی از چین به‌ بررسی نکات فنی و درخور شأن بازرگانان و مدیران بپردازیم. از سوی دیگر نیز نیم‌نگاهی به افرادی داشته‌ایم که در این زمینه‌ از آگاهی کم‌تری برخوردار هستند. لطفاً پس از مطالعه این مطلب چنانچه نقطه‌نظری دارید آن را در پایین صفحه با ما به اشتراک بگذارید.

استعلام کرایه حمل:

در هر لحظه از شبانه‌روز از ما استعلام کرایه حمل بگیرید! کافی است اطلاعات محموله‌ خود را درج کنید. همکاران ما در واحد فروش در ساعات کاری هفته در کوتاه‌ترین زمان پاسخگوی استعلام شما خواهند بود.

خط سبز جهان بر این باور است با استفاده از راه‌های ارتباطی دیجیتال، استعلام قیمت حمل بار هوایی چین را برای شما کاربران عزیز راحت‌تر از گذشته کند تا در زمان شما صرفه‌جویی شود و نیز بتوانید از 3 درصد تخفیف ثبت سفارش اینترنتی بهره‌مند شوید.

اگر با نحوه کارکرد سیستم استعلام کرایه حمل مشکل دارید، با کارشناسان پشتیبانی تماس بگیرید.

حمل هوایی از چین تحت بارنامه سینگل MAWB/HAWB:

شرکت خط سبز جهان در خدمات حمل بار هوایی از چین تحت بارنامه سینگل MAWB/HAWB پس از تأیید نرخ توسط شما، محموله‌ شما را تحت یک بارنامه‌ جداگانه از مبدأ کشور چین به ایران (با توجه به نیاز شما به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی) ارسال می‌کند. در این روش، بار هیچ شخص یا شرکت دیگری تحت این بارنامه ارسال نمی‌شود و در مبدأ کشور چین این بارنامه تنها مربوط به اظهار گمرکی فروشنده‌ شما است. اما کاربرد آن چیست؟

1.

اگر محموله‌ شما به ارائه‌ اسناد به بانک نیاز دارد باید از این نوع بارنامه استفاده کنید. در بخش‌های مختلف بارنامه نکات بانکی و قراردادهای داخلی فروشنده و خریدار مانند شماره‌ P.O و شماره‌ INV.PL و کلوز ترانزینتی و هندلینگ اعم از موارد مربوط به حمل کالاهای فاسدشدنی و کالاهای خطرناک درج می‌شود.

2.

اگر محموله‌ شما در یکی از دسته‌های کالاهای خطرناک، کالاهای فاسدشدنی، کالاهای ارزشمند (از دیدگاه یاتا)، کالاهای AOG، بقایای انسانی و حیوان زنده قرار می‌گیرد که امکان حمل آن‌ها به‌صورت پستی و تجمیعی وجود ندارد باید از بارنامه سینگل MAWB/HAWB استفاده کنید.

از مزیت‌های حمل بار هوایی از چین به ایران تحت بارنامه سینگل MAWB/HAWB می‌توان به سرعت بالای حمل اشاره کرد، زیرا در مبدأ و مقصد به تجمیع و تفکیک محمولات نیازی نیست. ضمناً در حمل بار تحت این نوع بارنامه، امکان جابجایی بسته‌ شما با شخص دیگری که بارنامه‌ آن تحت یک مانیفست صادر شده است وجود ندارد.

اما از معایب حمل بار تحت این نوع بارنامه می‌توان به هزینه‌ نسبتاً بالاتر در وزن‌های بالای 150 کیلوگرم اشاره کرد که به‌نسبت روش‌های حمل تجمیعی گران‌تر محسوب می‌شود.

حمل هوایی از چین به ایران به‌صورت کانسولیدیت (Consolidate) و پستی (Courier):

شرکت خط سبز جهان در این روش حمل با توجه به حجم محمولات وارده در انبارهای اشتراکی خود، ابتدا اقدام به کانسول کردن محمولات در مبدأ نموده و سپس اقدام به ارسال این محمولات به‌سمت ایران می‌کند. فرایند تجمیع محمولات با همکاری شرکت‌های بارفرابر ایرانی و خارجی و پست‌های بین‌المللی انجام می‌شود. از مزیت‌های این روش حمل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1.

در این روش حمل، هیچ‌‌وقت در مبدأ به‌دلیل به حد نصاب رسیدن Batch صادراتی حمل محموله شما به تأخیر نخواهد افتاد.

2.

در حمل هوایی بار از چین به‌صورت کانسولیدیت، هزینه‌های شما به‌صورت چشم‌گیری کاهش می‌یابد. زیرا با تجمیع محمولاتی که مقصد همه‌ آن‌ها فرودگاه IKA امام خمینی است، هزینه‌های مازاد امور گمرکی اظهار صادراتی و Pre carriage که به‌صورت اختصاصی یا Dedicated انجام می‌شود بااستفاده از پست‌های لوکال کاهش می‌یابد. علاه‌براین با بالا رفتن وزن Batch صادراتی از قیمت‌های ایستگاه‌های وزنی 1000+ برخوردار شده که هزینه‌های حمل شما را کاهش خواهد داد.

3.

در این روش حمل، چنان‌چه کالای شما طبق ضوابط و قوانین تعریف شده در گمرک فرودگاه امام خمینی امکان ترخیص توسط ریل داشته باشد، اگر به‌صورت پستی حمل گردد مدت زمان ترخیص کوتاه‌تر با هزینه‌ بسیار معقول‌تری خواهد داشت.

4.

در این روش حمل، اگر محموله‌ شما اکسپورت لایسنس صادراتی از چین را نداشته باشد، چنان‌چه به‌صورت پستی حمل گردد به گواهی صادراتی نیاز ندارد.

از معایب این روش حمل می‌توان به مدت زمان حمل به‌نسبت طولانی‌تر در مقایسه با حمل هوایی تحت بارنامه سینگل اشاره کرد و این‌که در وزن‌های بالاتر امکان ارائه‌ خدمات تجمیعی نفعی برای صاحبین کالا وجود ندارد.

ارسال بار هوایی از چین به ایران با کدام خطوط هواپیمایی امکان‌پذیر است؟

متأسفانه در سال‌های اخیر با کاهش فعالیت شرکت‌های هواپیمایی در ایران، شاهد افزایش قیمت‌های حمل از طرف ایرلاین‌هایی هستیم که در حال حاضر در ایران فعالیت دارند. این ایرلاین‌ها برای بالانس نگه‌داشتن ظرفیت پروازهای ورودی و خروجی خود اقدام به اضافه کردن پرواز نکرده‌اند و حتی اجرای برنامه‌ پروازی فریتر (باربری) را در جدول زمان‌بندی خود نگنجانده‌اند.

در دهه‌ گذشته برای حمل بار هوایی از چین به ایران ایرلاین‌هایی مثل امارات، ترکیش، کورین‌ ایرلاین، تای‌ ایرویز، عمان‌ ایر، پگاسوس، اتحاد ایرویز، ایرفلوت، گالف‌ ایر و حتی تا چند سال پیش ایران‌ ایر نیز به فرودگاه‌های تهران، اصفهان، شیراز و مشهد پرواز داشته‌ است. اما در حال حاضر تنها سرویس‌های دایرکت سرویس حمل قطر ایرویز، ماهان و چاینا ساوترن است.

حمل بار هوایی از چین به ایران با چاینا ساوترن

CHINA SOUTHERN

حمل بار هوایی چین با ماهان ایر

MAHAN AIR

حمل هوایی از چین به ایران با قطر ایرویز

QATAR AIRWAYS

فرودگاه‌های مهم چین برای حمل بار به ایران کدام است؟

در این بخش به‌ترتیب از شمال چین تک‌تک فرودگاه‌هایی که سرویس حمل بار هوایی از چین به‌سمت ایران را دارند معرفی کرده و به بررسی هزینه‌های لوکال در هر فرودگاه و هزینه هر کیلو بار هوایی از چین به ایران به‌صورت کارگو و کوریر می‌پردازیم. لازم به ذکر است که این اطلاعات در تابستان 1403 تدوین شده و هر روز با توجه به تغییر سوخت، سکیوریتی و قوانین ایرلاین‌ها امکان تغییر قیمت‌ها وجود دارد.

فرودگاه‌های مهم چین برای حمل بار هوایی از چین به ایران

حمل بار از فرودگاه پکن به ایران:

در شهر بیجینگ ۳ فرودگاه بزرگ وجود دارد که ما بر اساس نیاز، تنها به بررسی فرودگاه پکن یا (Beijing Capital International Airport) می‌پردازیم. یاتا (IATA) کد این فرودگاه PEK است که سابق بر این به BJS نیز شناخته می‌شد. پس اگر در بارنامه‌ها یا مکاتبات بازرگانی که سابقاً انجام دادید این یاتا کد را مشاهده کردید، تعجب نکنید.

این فرودگاه در سال 1958 ساخته شد و در ۲۰ کیلومتری شمال شهر بیجینگ یا همان پکن واقع شده است و در سال‌های 1999 و 2004 به وسعت این فرودگاه افزوده شد. حجم بار صادراتی از این فرودگاه طبق اعلام پورتال هوانوردی کشور چین از سال 2007 تا 2018 از حجم 1,416,000 تن به 2,074,000 تن رسید، ولی در سال 2023 این عدد به 1,115,000 تن کاهش یافت. اگر انبار فروشنده‌ شما حوالی استان بیجینگ، تیانجین، هبای، شانژی و هنان تا حد فاصل استان شاندونگ قرار دارد پیشنهاد می‌شود محموله‌ خود را از این فرودگاه خارج کنید تا هزینه‌ حمل‌ونقل داخلی هم برای شما و هم برای فروشنده به‌صرفه باشد. لازم به ذکر است هزینه‌ لوکال چین، به توافق اولیه‌ شما با فروشنده بستگی دارد.

حمل بار هوایی از چین فرودگاه پکن

چه ایرلاین‌هایی از پکن (بیجینگ) به ایران پرواز دارند؟

جهت حمل هوایی از چین از جمله ایرلاین‌هایی که از فرودگاه پکن پرواز دارند در زیر به آن‌ها اشاره شده است. لازم به ذکر است این اطلاعات در تابستان 1403 تدوین شده و امکان تغییر این جدول برنامه‌ریزی در هر هفته وجود دارد:

1.

ایرلاین ماهان Mahan Airline تنها 2 روز در هفته پرواز دارد و در روزهای دوشنبه و پنج‌شنبه امکان اخذ بوکینگ وجود دارد.

2.

قطر ایرویز Qatar Airways تقریباً همه روزه از این فرودگاه پرواز دارد.

3.

چاینا ساترن China Southern Airline از اول می ۲۰۲۴ در روزهای سه‌شنبه و جمعه پروازهای منظمی به‌سمت فرودگاه امام خمینی برقرار کرده است.

4.

در بازه‌های زمانی Peak season (پیک سیزن) برخی از فورواردرهای چینی حمل بار به‌صورت indirect (ایندایرکت) را انجام می‌دهند که برنامه‌ پروازی مشخص و ترانزیت تایم واضحی ندارد.

نام ایرلاین

تاریخ‌های پرواز به‌سمت ایران

هواپیمایی ماهان

۲ روز در هفته در روزهای دوشنبه و پنج‌شنبه

هواپیمایی قطر

تقریباً هر روز هفته

هواپیمایی چاینا ساوترن

از ۱۱ اردیبهشت به بعد روزی ۲ پرواز (سه‌شنبه و جمعه)

سابق بر این ایران‌ایر نیز از این فرودگاه پرواز داشت که متأسفانه چند سالی است این پرواز دیگر انجام نمی‌شود.

هزینه حمل بار هوایی از چین به ایران از شهر پکن به تهران چقدر است؟

هزینه حمل بار هوایی از چین به ایران از شهر پکن به تهران که به ۲ صورت بارنامه سینگل (کارگو) و بارنامه تجمیعی (کوریر- پستی) برای خرده‌بارهای هوایی استفاده می‌شود، در جدول زیر بیان شده است:

حمل بار هوایی از پکن به تهران به‌صورت کارگو یا بارنامه سینگل (MAWB/HAWB)

نام ایرلاین / ایستگاه وزنی

45

100

300

500

ماهان‌ ایر

X

X

X

X

قطر ایرویز

X

X

X

X

چاینا ساوترن

X

X

X

X

حمل بار هوایی از پکن به تهران به‌صورت کوریر یا پستی

نام ایرلاین / ایستگاه وزنی

45

100

300

500

WGL Consol System

X

X

X

X

مدت زمان ارسال بار هوایی از پکن به تهران چقدر است؟

مدت زمان امور لوکال (EXW):

برای مثال جهت حمل بار هوایی از چین به ایران از مبدأ شهر تیانجین به فرودگاه پکن حدود ۲ الی ۳ ساعت زمان می‌برد. اما رویه ارسال محموله از فروشنده به ایرلاین معمولاً ۲ روز طول می‌کشد و به این دلیل است که ابتدا شرکت فورواردر مبدأ اقدام به جمع‌آوری محمولات مشتریان متعدد به‌سمت انبار خود می‌کند و سپس با یک کامیون دیگر تمامی محمولات را به‌سمت فرودگاه ارسال می‌کند. مگر این‌که محموله به‌قدری بزرگ باشد که به Pre-Carriage نیازی نباشد یا امور گمرکی کالا مشکلی نداشته باشد و خریدار و فروشنده درخواست کامیون Dedicated بدهد.

مدت زمان حمل هوایی از چین به ایران از شهر پکن به تهران:

بعد از تحویل کالا به ایرلاین، با ایرلاین‌های ماهان ایر و چاینا ساوترن 1 روز و با ایرلاین قطر ایرویز ۳ روز ترانزیت تایم تا مقصد خواهد بود. البته لازم به ذکر است هر گونه شرایط آب‌وهوایی نامساعد یا تصمیم Load Master ایرلاین بابت Off-Load کردن محموله‌ شما از جمله موضوعاتی است که نمی‌توان در آن‌ها دخالتی داشت یا قطعی درباره‌ آن‌ها اظهارنظر کرد.
به‌صورت کلی حمل بار هوایی از پکن در کشور چین تا تهران در ایران از زمان پیکاپ محموله تا رسیدن محموله به فرودگاه امام خمینی تهران 1 هفته‌ کاری زمان می‌برد. البته این زمان مربوط به شرایطی است که شیپر به‌موقع مدارک حمل را آماده کرده باشد و هنگامی‌که محموله‌ شما آماده است ایرلاین امکان اختصاص دادن بوکینگ به شما را داشته باشد.

حمل بار هوایی از چین فرودگاه پکن به ایران

حمل بار از فرودگاه شانگهای به ایران:

فرودگاه بین‌المللی شانگهای پودانگ (Shanghai Pudong International Airport) با یاتا کد PVG در 30 کیلومتری شرق شهر شانگهای و در مجاورت خط ساحلی دریای زرد واقع شده است. در اکتبر 1999 اولین پرواز از این فرودگاه صورت گرفت و دومین فرودگاه شانگهای از لحاظ قدمت ساخت است. نکته جالب توجه این است که این فرودگاه بعد از فرودگاه هنگ‌کنگ و ممفیس در آمریکا پرترددترین فرودگاه جهان بوده و نیز بزرگ‌ترین هاب شرکت‌های پستی مثل UPS ،DHL و Fedex است. بیش از 44 ایرلاین از این فرودگاه مبادرت به حمل محمولات تجاری و پستی نموده که سهم ایران کم‌تر از ۵ ایرلاین بین‌المللی است. آمارهای سایت هوانوردی چین نشان می‌دهد که سال 2007 مقدار تراکنش حمل بار از این فرودگاه 2,599,000 تن بوده که این عدد در سال 2021 به 3,892,000 تن رسیده است که نشان‌دهنده‌ افزایش چشم‌گیر حمل‌ونقل هوایی در این فرودگاه است.

 اگر انبار فروشنده‌ شما حوالی استان‌های نانجینگ، نینگبو، هانگجو، ژژیانگ، هفای، ونگجو و فوژو یا در اطراف یکی از این نقاط است پیشنهاد می‌شود محموله‌ خود را از این فرودگاه خارج کنید.

حمل هوایی از چین فرودگاه شانگهای

چه ایرلاین‌هایی از شانگهای به ایران پرواز دارند؟

جهت حمل هوایی بار از چین از جمله ایرلاین‌هایی که از فرودگاه شانگهای به‌سمت ایران پرواز دارند می‌توان به این هواپیمایی‌ها اشاره کرد:

1.

قطر ایرویز Qatar Airways در روزهای دوشنبه، چهارشنبه، جمعه و شنبه از طریق دوحه پرواز دارد.

2.

ایرلاین ماهان Mahan Airline در روزهای سه‌شنبه، پنج‌شنبه و شنبه به‌صورت مستقیم پرواز دارد.

3.

چاینا ساترن China Southern Airline در روزهای چهارشنبه و جمعه به‌سمت ایران پرواز دارد.

4.

در این بین فورواردرهای چینی نیز اقدام به حمل بار هوایی به‌صورت ایندایرکت از طریق فروگاه‌های بالی، بانکوک و دبی نیز کرده‌اند که مدت زمان حمل طولانی‌تری نسبت به حمل مستقیم دارد. پس اگر محموله‌ شما باید فوراً به‌سمت ایران ارسال شود نباید از این سرویس حمل‌و‌نقل استفاده کنید.

نام ایرلاین

تاریخ‌های پرواز به‌سمت ایران

هواپیمایی ماهان

۳ روز در هفته در روزهای سه‌شنبه، پنج‌شنبه و شنبه

هواپیمایی قطر

۴ روز در هفته در روزهای دوشنبه، چهارشنبه، جمعه و شنبه 

هواپیمایی چاینا ساوترن

۲ روز در هفته در روزهای چهارشنبه و جمعه

هزینه حمل بار هوایی از چین شهر شانگهای چقدر است؟

هزینه حمل بار هوایی از چین شهر شانگهای به ایران شهر تهران که به ۲ صورت بارنامه سینگل (کارگو) و بارنامه تجمیعی (کوریر- پستی) برای خرده‌بارهای هوایی استفاده می‌شود، در جدول زیر بیان شده است:

حمل بار هوایی از شانگهای به تهران به‌صورت کارگو یا بارنامه سینگل (MAWB/HAWB)

نام ایرلاین / ایستگاه وزنی

45

100

300

500

ماهان‌ ایر

X

X

X

X

قطر ایرویز

X

X

X

X

چاینا ساوترن

X

X

X

X

حمل بار هوایی از شانگهای به تهران به‌صورت کوریر یا پستی

نام ایرلاین / ایستگاه وزنی

45

100

300

500

WGL Consol System

X

X

X

X

مدت زمان ارسال بار هوایی از شانگهای به تهران چقدر است؟

مدت زمان امور لوکال (EXW):

برای مثال جهت حمل بار هوایی از چین به ایران از مبدأ شهر نینگبو به فرودگاه شانگهای حدود 3 الی 4 ساعت زمان می‌برد. اما رویه ارسال محموله از فروشنده به ایرلاین حداقل ۲ روز طول می‌کشد و به این دلیل است که ابتدا شرکت فورواردر مبدأ اقدام به جمع‌آوری محمولات مشتریان متعدد به‌سمت انبار خود می‌کند و سپس با یک کامیون دیگر تمامی محمولات را به‌سمت فرودگاه ارسال می‌کند. مگر این‌که محموله به‌قدری بزرگ باشد که به Pre-Carriage نیازی نباشد یا امور گمرکی کالا مشکلی نداشته باشد و خریدار و فروشنده درخواست کامیون Dedicated بدهد.

مدت زمان حمل هوایی از چین به ایران از شهر شانگهای به تهران:

بعد از تحویل کالا به ایرلاین، با ایرلاین‌های ماهان‌ایر و چایناساوترن 1 روز و با ایرلاین قطر‌ایرویز ۳ روز ترانزیت تایم تا مقصد خواهد بود. البته لازم به ذکر است هر گونه شرایط آب‌وهوایی نامساعد یا تصمیم Load Master ایرلاین بابت Off-Load کردن محموله‌ شما از جمله موضوعاتی است که نمی‌توان در آن‌ها دخالتی داشت یا قطعی درباره‌ آن‌ها اظهارنظر کرد.
به‌صورت کلی حمل بار هوایی از شانگهای در کشور چین تا تهران در ایران از زمان پیکاپ محموله تا رسیدن محموله به فرودگاه امام خمینی تهران 1 هفته‌ کاری زمان می‌برد. البته این زمان مربوط به شرایطی است که شیپر به‌موقع مدارک حمل را آماده کرده باشد و هنگامی‌که محموله‌ شما آماده است ایرلاین امکان اختصاص دادن بوکینگ به شما را داشته باشد.

حمل هوایی از چین فرودگاه شانگهای به ایران

حمل بار از فرودگاه گوانگجو (شنزن) به ایران:

فرودگاه بین‌المللی گوانگجو بیان (Guangzhou Baiyun International Airport) با یاتا کد CAN که بین اهالی حمل‌ونقل و بازرگان‌های ایرانی به کن نیز معروف است در شمال شهر گوانگجو واقع شده است و در بین ۹ فرودگاه بزرگ استان گوانگ‌د‌ونگ بزرگ‌ترین فرودگاه محسوب می‌شود. فرودگاه بیان یا گوانگجو در سال 1932 تأسیس شد ولی وقتی در سال 2004 خلأ یک فرودگاه بزرگ‌تر احساس شد در منطقه‌ هوادو گوانگجو یک فرودگاه با همین نام ساخته شد و فرودگاه قبلی بسته شد. این فرودگاه هشتمین فرودگاه جهان از لحاظ میزان ترافیک مسافری بوده و یکی از بزرگ‌ترین هاب‌های شرکت پستی UPS در این فرودگاه قرار دارد. از این فرودگاه بیش از 40 ایرلاین محمولات تجاری و پستی را حمل می‌کند که سهم ایران در حال حاضر کم‌تر از ۴ ایرلاین بین‌المللی است که به‌سمت ایران بار ارسال می‌کنند (دقت کنید بار ارسال می‌کنند نه مسافر). آمارهای سایت هوانوردی چین نشان می‌دهد که از سال 2004 که مقدار تراکنش حمل بار 506,000 تن بوده است، در سال 2021 به 2,044,000 تن رسیده است که در مقایسه با فرودگاه پودانگ (Pudong) شهر شانگهای تقریباً 1,890,000 تن کم‌تر است.

 اگر انبار فروشنده‌ شما حوالی شهر ژونگشان، گوانگج، فوشان، ژیامن، ژوهای و شنژن قرار دارد بهتر است محموله‌ خود را از این فرودگاه خارج کنید. مگر این‌که محموله‌ شما به هر دلیلی مشکل اسنادی داشته باشد و باید از هنگ‌کنگ خارج شود. سابق بر این محموله‌هایی که به‌سمت ایران حمل می‌شد از هر دو فرودگاه معروف استان گوانگ‌دونگ یعنی فرودگاه گوانگجو و فرودگاه شنزن (Shenzhen) با کد یاتا SZX ارسال می‌شد که در سال‌های اخیر اکثر محموله‌ها از فرودگاه گوانگجو ارسال می‌شود.

حمل هوایی بار از چین فرودگاه گوانگجو (شنزن) به ایران

چه ایرلاین‌هایی از گوانگجو (شنزن) به ایران پرواز دارند؟

جهت حمل بار هوایی از چین به ایران از جمله ایرلاین‌هایی که در حال حاضر یعنی تابستان 1403 از این فرودگاه به‌سمت ایران پرواز دارند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1.

چاینا ساترن China Southern Airline که هر روز پرواز مستقیم دارد.

2.

قطر ایرویز Qatar Airways که روزهای دوشنبه، پنج‌شنبه و شنبه پرواز دارد.

3.

ایرلاین ماهان Mahan Airline هر هفته یک پرواز مستقیم دارد.

نام ایرلاین

تاریخ‌های پرواز به‌سمت ایران

هواپیمایی ماهان

۱ روز در هفته پرواز مستقیم

هواپیمایی قطر

۳ روز در هفته در روز دوشنبه، پنج‌شنبه و شنبه

هواپیمایی چاینا ساوترن

هر روز هفته

هزینه حمل هوایی از چین به ایران از شهر گوانگجو به تهران چقدر است؟

هزینه حمل هوایی از چین به ایران از شهر گوانگجو به تهران که به ۲ صورت بارنامه سینگل (کارگو) و بارنامه تجمیعی (کوریر- پستی) برای خرده بارهای هوایی استفاده می شود در جدول زیر بیان شده است:

حمل بار هوایی از گوانگجو به تهران به‌صورت کارگو یا بارنامه سینگل (MAWB/HAWB)

نام ایرلاین / ایستگاه وزنی

45

100

300

500

ماهان‌ ایر

X

X

X

X

قطر ایرویز

X

X

X

X

چاینا ساوترن

X

X

X

X

حمل بار هوایی از شانگهای به تهران به‌صورت کوریر یا پستی

نام ایرلاین / ایستگاه وزنی

45

100

300

500

WGL Consol System

X

X

X

X

مدت زمان ارسال بار هوایی از گوانگجو به تهران چقدر است؟

مدت زمان امور لوکال (EXW):

برای مثال جهت حمل بار هوایی از چین از مبدأ شهر ژیامن به فرودگاه گوانگجو حدود 6 الی 8 ساعت زمان می‌برد. اما رویه ارسال محموله از فروشنده به ایرلاین حداقل ۲ روز طول می‌کشد و به این دلیل است که ابتدا شرکت فورواردر مبدأ اقدام به جمع‌آوری محمولات مشتریان متعدد به‌سمت انبار خود می‌کند و سپس با یک کامیون دیگر تمامی محمولات را به‌سمت فرودگاه ارسال می‌کند. مگر این‌که محموله به‌قدری بزرگ باشد که به Pre-Carriage نیازی نباشد یا امور گمرکی کالا مشکلی نداشته باشد و خریدار و فروشنده درخواست کامیون Dedicated بدهد.

مدت زمان حمل هوایی از چین شهر گوانگجو:

بعد از تحویل کالا به ایرلاین، با ایرلاین‌های ماهان ایر و چاینا ساوترن 1 روز و با ایرلاین قطر ایرویز ۳ روز ترانزیت تایم تا مقصد خواهد بود. البته لازم به ذکر است هر گونه شرایط آب‌وهوایی نامساعد یا تصمیم Load Master ایرلاین بابت Off-Load کردن محموله‌ شما از جمله موضوعاتی است که نمی‌توان در آن‌ها دخالتی داشت یا قطعی درباره‌ آن‌ها اظهارنظر کرد.
به‌صورت کلی حمل بار هوایی از گوانگجو در کشور چین تا تهران در ایران از زمان پیکاپ محموله تا رسیدن محموله به فرودگاه امام خمینی تهران 1 هفته‌ کاری زمان می‌برد. البته این زمان مربوط به شرایطی است که شیپر به‌موقع مدارک حمل را آماده کرده باشد و هنگامی‌که محموله‌ شما آماده است ایرلاین امکان اختصاص دادن بوکینگ به شما را داشته باشد.

حمل هوایی بار از چین فرودگاه گوانگجو به ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *